Pakke-Shop emballage
Forsvarlig emballering højner leveringssikkerheden
Mange hænder
Enhver pakke vil gennem et transportforløb fra afsender til modtager gå gennem otte medarbejderes hænder. Og kombinationen af manuel og automatisk håntering gør, at du som afsender bør kende pakkeflowet - og dermed kan gøre dit for at minimere risikoen for uheld - ganske enkelt i egen interesse.
Kvalitet og sund fornuft
Alle pakker behandles med omhu - men vi kan ikke skelne imellem om en pakke indeholder glas eller metal. Så det handler om ganske almindelig sund fornuft.
Varer der ikke er egnet til forsendelse i GLS
Uønsket godstype
- Let fordærvelige varer fx. madvarer
- Pelsvarer
- Guld og sølv
- Antikviteter
- Ægte tæpper
- Malerier og andre kunstgenstande
- Kontanter
- Pengerepræsentatiover (taletidskort, værdifulde papirer etc.)
- Levende dyr
- Vin (medtages kun hvis det er sendt i formstøbt emballage)
Jvf. vores generelle betingelser for Pakke-Shops erstattes ovennævnt ikke i tilfælde af bortkomst eller skade.
Gør dit til at højne leveringssikkerheden
Gode råd til emballering
- Alt skal emballeres
- Glas og andre porøse varer skal emballeres separat som vist på billedet
- Vin må kun sendes i formstøbt emballage
Et ganske simpelt råd er: pak varerne som du gerne selv vil modtage dem.
Skulle skaden alligevel ske
Hvem gør hvad
Hvis skaden alligevel skulle ske, at pakken trods fornuftig emballering, bliver skadet, gør du følgende:
Hvis du er modtager af en beskadiget pakke, skal du kontakte afsender og bede afsender om at henvende sig til den Pakke-Shop hvor pakken er indleveret. Pakken med det beskadigede indhold skal evt. til besigtigelse i GLS Denmarks erstatningsafdeling.
Pakke-Shoppen henvender sig til GLS Denmarks erstatningsafdeling og starten en reklamationssag.
Dette er kun gældende for pakker distribueret i Danmark.